Persbericht: EPI introduceert scheurvrije Superbase gietvloer

27 mei 2019

EPI, Nederlands fabrikant van kunststof (giet)vloeren, voegt de EPI Superbase gietvloer toe aan de collectie. De vloer is uitgerust met een speciaal membrane om scheurvorming te voorkomen tot wel 2,5 mm. De scheurvrije gietvloer biedt een zekerheid van 99 procent om scheuren op te vangen. Hiermee is de vloer zeer geschikt voor nieuwbouwwoningen. Het systeem is ook zeer geschikt voor appartementen aangezien de vloer tot wel 20dB contactgeluid reduceert.

Goede combinatie met vloerverwarming
De EPI Superbase gietvloer bestaat uit een of meer onderlagen, een gietlaag en een matte aflak. De vloer is aan te brengen over een bestaande (tegel)vloer of in combinatie met vloerverwarming, wat zorgt voor extra comfort. Naast deze comfortabele eigenschappen is de gietvloer nagenoeg onderhoudsvrij en kleurvast. Zonlicht zorgt namelijk niet voor vergeling of verkleuring, wat vaak wel wordt gedacht. En met een gemiddelde levensduur van veertig jaar en de sterke eigenschappen, is de EPI Superbase gietvloer ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld kantoor- en winkelinrichtingen.

Duurzaam
Maatschappelijk verantwoord ondernemen staat hoog in het vaandel bij EPI. Zo bevatten de producten van EPI grotendeels natuurlijke grondstoffen als biopolymeren en natuurlijke vulstoffen en pigmenten. Een EPI Superbase gietvloer is bijvoorbeeld na de gebruiksperiode te recyclen tot vulstof voor een nieuwe vloer.

Strakke of natuurlijke uitstraling
De stijlvolle EPI Superbase gietvloer biedt een groot scala aan kleuren en diverse kleurcombinaties; van Scandinavisch clean tot kleurrijke Afrikaanse tinten. EPI heeft hiervoor de EPI Colour Collection ontwikkeld met een pallet van Solid en Blend kleuren. Een Solid kleur betreft één kleur voor een strakke uitstraling, een Blend kleur een mix van twee kleuren voor een natuurlijke betonuitstraling.

De EPI Superbase vloer is alleen binnen toepasbaar en geschikt voor onder andere woningen, kantoren, scholen en ziekenhuizen.

Beeldmateriaal in hoge resolutie is te downloaden via deze link.

Over EPI
EPI is al meer dan 30 jaar een Nederlands familiebedrijf en fabrikant, leverancier en distributeur van kunststof (giet)vloeren. Doordat het bedrijf de volledige productie in eigen hand heeft, voldoet het product altijd aan de geldende eisen en normen en wordt kwaliteit gegarandeerd. EPI produceert en levert designvloeren, sportvloeren, brug- en parkeerdekken en industriële vloeren in praktisch alle kleuren. Innovatie staat hoog in het vaandel; met een eigen lab werkt een speciaal R&D team continu aan nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten.
________________________________________
Voor meer informatie, interviewverzoeken of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Yvonne Aarts