Persbericht: EPI introduceert duurzame designvloeren Gusto en Rocca

10 juni 2020

Klassieke terrazzo look met krachtige gietvloer-eigenschappen

Houten, 10 juni 2020 – De collectie gietvloeren van EPI, Nederlands fabrikant van kunststof (giet)vloeren, is uitgebreid met twee nieuwe designs: Gusto en Rocca. Met de introductie van deze duurzame designvloeren combineert EPI een terrazzo look met de ijzersterke eigenschappen van een gietvloer.

Terrazzo look voor iedere ruimte
De nieuwe Rocca– en Gusto-vloersystemen zijn naadloze, flexibele en niet vergelende designvloeren die zo’n 30 jaar meegaan. De vloeren bestaan uit één of meer onderlagen; een gietlaag, een laag met speciale minerale decoratieve vulstoffen en een matte aflak. De slijtvaste vloersystemen bestaan grotendeels uit biopolymeren en natuurlijke vulstoffen. Daarbij zorgen de steentjes in de vloer voor de uitstraling van een terrazzo-vloer. EPI Gusto en Rocca zijn verkrijgbaar in een standaard kleurenpallet.

Beeld: EPI Gusto vloer

Volgens Sander Egels, directeur van EPI Group, zijn de nieuwe collecties een goede aanvulling op het assortiment van EPI: “Het is geen gemakkelijke klus om sterkte en comfort succesvol te combineren. Toch is het ons R&D-team gelukt om een vloer te ontwikkelen die niet alleen comfortabel aanvoelt, maar ook slijtvast en erg sterk is.” Door de combinatie van een stijlvol uiterlijk en duurzaamheid bieden de vloeren een aangename en sterke oplossing voor woningen, kantines en hotels, maar ook voor scholen, ziekenhuizen en musea. “Onze EPI Gusto- en Rocca-vloeren zijn daarnaast ook geschikt voor gebouwen waar een robuuste, stoere uitstraling gewenst is, zoals entreezones van openbare ruimtes”, aldus Egels.

Beeld: EPI Rocca vloer

Demping van contactgeluid
De akoestiek in een ruimte is van grote invloed op de productiviteit, het comfort en de gezondheid van mensen. EPI speelt hierop in met deze gietvloeren die niet alleen gemakkelijk te reinigen zijn, maar ook contactgeluid dempen. Zo zijn de gietvloeren verkrijgbaar in diverse akoestische varianten, waardoor dit vloersysteem naast woonhuizen ook zeer geschikt is voor kantoren, bedrijfskantines en keukens. Een ander voordeel is dat de temperatuur van de vloer zich aanpast aan de temperatuur van de ruimte. Hierdoor voelt een ruimte nooit koud aan, zelfs niet op blote voeten.

Vloeren die een leven lang meegaan
Het is mogelijk om een bestaande (tegel)vloer als basis te gebruiken en hier de EPI Gusto- en Rocca-gietvloer over aan te brengen, waardoor sloopwerk niet nodig is. Het aanbrengen van het systeem duurt circa tien tot veertien dagen en is ook mogelijk in combinatie met vloerverwarming. Een speciale en duurzame eigenschap van deze gietvloer is dat deze na zeven tot twaalf jaar opgefrist kan worden door het te voorzien van een nieuwe aflaklaag, waarbij het karakteriserende uiterlijk behouden blijft. Door de samenstelling van materialen is de vloer beter bestand tegen bijvoorbeeld belasting door zware meubelen en gaat deze met gemak een leven lang mee.

Brochures en beeldmateriaal in hoge resolutie zijn te downloaden via deze link

Over EPI
EPI is al meer dan 30 jaar een Nederlands familiebedrijf en fabrikant, leverancier en distributeur van kunststof (giet)vloeren. Doordat het bedrijf de volledige productie in eigen hand heeft, voldoet het product altijd aan de geldende eisen en normen en wordt kwaliteit gegarandeerd. EPI produceert en levert designvloeren, sportvloeren, brug- en parkeerdekken en industriële vloeren in praktisch alle kleuren. Innovatie staat hoog in het vaandel; met een eigen lab werkt een speciaal R&D team continu aan nieuwe producten en het verbeteren van bestaande producten.

Voor meer informatie, interviewverzoeken of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

LEWIS
Shileen Ligtelijn en Yvonne Aarts